نویسنده و مجری بخش «حرف اضافه»‌ی صبح بخیر ایران: بخشی از الگوی کارم را به داریوش کاردان مدیونم

تلاش می‌کنم شوخی‌های این بخش با توهین همراه نشود
۱۳۸۸/۱۱/۲۸
نویسنده و مجری آیتم «حرف اضافه» برنامه «صبح بخیر ایران» گفت: تلاش می‌کنم این بخش واقعا طنز باشد و شوخی‌های آن با توهین و تمسخر همراه نشود در عین‌حال انتقادی هم باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «حرف اضافه» بخشی از برنامه‌ی صبح بخیر ایران است که در فصل‌های زمستان ۸۶ و بهار ۸۷ سری پیشین این برنامه پخش می‌شد و با برخی از خبرها شوخی می‌کرد.
جلال سمیعی ـ مجری و نویسنده «حرف اضافه» ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی این بخش گفت: تاکنون سابقه نداشته است که چنین آیتمی به صورت زنده در شبکه ـ که شبکه‌ی کاملا رسمی و ملی است ـ پخش شود و بتواند با دستگاه‌های اجرایی و رفتارهای اجتماعی با جدیت شوخی کند و درواقع سابقه‌ی این آیتم، خودش است که حدود دوسال پیش پخش می‌شد و مشکلی برای آن به وجود نیامد.
او درباره‌ی خط قرمزهای «حرف اضافه» اظهار کرد: طبیعی است که خط قرمزهایی وجود دارد. خط قرمز جدی ما این است که نقد برنامه را متوجه افراد نکنیم بلکه سیاست‌ها را به نقد بکشیم.
سمیعی در زمینه‌ی انتخاب خبر به منظور طرح آن‌ها در «حرف اضافه» گفت: آخر وقت هرروز چهار پنج خبر را انتخاب می‌کنم، البته شکر خدا خبرهای خنده‌دار کم نیستند.
او تأکید کرد: من نویسنده‌ای هستم که این آیتم را با شخصیت واقعی خود اجرا می‌کنم و به جز متن و لحن طنزآمیز از تمهید دیگری بهره نمی‌برم.
مجری «حرف اضافه» با بیان این‌که نمونه‌ی این آیتم را داریوش کاردان در دهه‌ی ۷۰ عصرهای جمعه در رادیو سراسری اجرا می‌ کرد، گفت: بخشی از این الگو را به کاردان مدیون هستم.
او در پاسخ به این پرسش ایسنا، که چه‌قدر از تجربه‌های خود و رادیو برای اجرا و نویسندگی «حرف اضافه» استفاده کرده‌اید، گفت: این بخش هنوز یک آیتم رادیویی است تا تصویری. درواقع در «حرف اضافه» لحن و کلام موثر است.
سمیعی اضافه کرد: چون چندسال است که چه در رادیو تهران و چه در رادیو جوان سردبیر برنامه‌های زنده طنز بوده‌ام تقریبا خط‌قرمزهای طنز در صداوسیما را به طور کامل می‌شناسم و همین عوامل شاید دلایلی باشد که مسؤولان سیما به من اعتماد کرده‌اند و به من در این آیتم آزادی عمل داده‌اند.
او در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا معتقد هستید که نوع بیان و حرکات شما در «حرف اضافه» شبیه یکی از کارگردانان و بازیگران معروف طنز تلویزیون است، اظهار کرد: چند نفر از مخاطبان و دوستانم این حرف را به من زده‌اند. من به این هنرمند احترام می‌گذارم، اما اگر شباهتی وجود دارد، قطعا عمدی نیست چون نوع کار من و او متفاوت است. من نویسنده‌ای هستم که با لحن واقعی خود مطالب طنزی را درباره‌ی برخی اخبار روز می‌گویم اما او نویسنده و کارگردانی است که براساس متن نویسنده‌ای دیگر با گروهی از نویسندگان کار می‌کند بنابراین تفاوت زیادی بین نوع کار من و او وجود دارد.
سمیعی در پایان اضافه کرد: این شباهت را رد می‌کنم چراکه اگر او نماد طنز در سیماست، دلیلی نمی‌شود که هرکاری از حوزه طنز به او منتسب شود بنابراین این مقایسه به طور کلی نادرست است.

6 دیدگاه دربارهٔ «نویسنده و مجری بخش «حرف اضافه»‌ی صبح بخیر ایران: بخشی از الگوی کارم را به داریوش کاردان مدیونم»

  1. با سلام
    چرا دیگر قرار نیست در برنامه صبح بخیر ایران اجرا داشته باشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا مسئولین صدا و سیما پاسخگو باشند که یک بخش پر مخاطب بطور ناگهانی حذف می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. خواب آلود

    سلام. من خیلی خواب آلودم.ولی یه بار که اتفاقی برنامه اتون رو دیدم هر روز بیدار مبشم و میبینم. خیلی جالبه. موفق باشید.

  3. امیدوارم حرفی که میزنم دستتون برسه
    ازتون یه انتقاد کوچیک دارم اونم اینه که شما تو برنامه تون به موضوع های بودار ادامه نمیدید خواهشا از این به بعد لطفا به بعضی موضوع ها گیر بدین و ولش نکنید مثلا همین بعضی ها که صبح یه طرحی میدن شب تکذیبش میکنن و کلی پول این ور و اونور میشه

  4. سلام اقاجلال من باحال ترین پسر دنیا تورا می دونم وباحال دختر دنیا خودم رو می دونم چاکریم یادته هی گفتی این تیتراژ مال جزیره گالاگالا است برداشتنش پس منم اینقدر این کامنت میزارم بلکه ام تو به دادم برسی. واون اینکه میخوان برنامه عمو پورنگ را ریشه کن کنند یه خرده دستشون بنداز تا این کار را با این طفل معصوما نکنن در ضمن من بچه اصهونم واز وسط اقیانوس زاینده روددارم برات کامنت میزارم تا به باتلاق گاو خونی نرسیدم بهتر فرار کنم. پس قرارمون یادت نره منتظرتم.

  5. اقای سمیعی میخوان برنامه عمو پورنگ را ریشه کن کنند لطف کنید یکم مسخره کنید تا از رو برن

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.