اعتماد بیشتر به محتوای فارسی وبلاگستان

جلال سمیعی معتقد است نخستین جشنواره‌ی وبلاگ‌های طنز، فرصتی مهم برای رفع بدبینی نسبت به طنز فارسی در فضای مجازی‌ست.
جلال سمیعی دبیر اجرایی نخستین جشنواره‌ی وبلاگ‌های طنز، که به همت دفتر طنز حوزه‌ی هنری برگزار می‌شود، در گفتگو با برنامه‌ی «مناظره‌ی فرهنگی» که در رادیوی اینترنتی ایران‌صدا منتشر شده است، این جشنواره را نخستین اتفاق رسمی در زمینه‌ی طنز وبلاگی دانست وافزود: دفتر طنز حوزه‌ی هنری تنها نهاد رسمی تخصصی کشور در زمینه‌ی طنز است و این که در ده سالگی وبلاگ‌های فارسی، یک نهاد رسمی به حوزه‌ی جدید انتشار محتوای طنز توجه می‌کند، اتفاق مهمی‌ست.
وی با اشاره به معیارهای ثبت‌نام در این جشنواره، مهمترین ویژگی لازم برای برگزیده شدن یک وبلاگ را دارا بودن محتوای طنزآمیز و خلاقانه دانست و افزود: طبیعی‌ست که معیارهای عرفی و مشخصی برای این محتوا و قابل انتشار بودنش وجود دارد و اساسا وظیفه‌ی طنز در رسانه هم پوشش دادن گستره‌ی وسیعی از مخاطبانی‌ست که خط قرمزهای اخلاقی و قانونی برای آنان مهم است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد این جشنواره بتواند به مسؤولان فرهنگی ثابت کند که نگاه بدبینانه به فضای وب اشتباه است و این عرصه‌ی تازهی انتشار طنز، فرصت‌های تازه‌ی فراوانی برای آنانی دارد که مجال دیگری جز وبلاگ برای انتشار آثارشان ندارند.
این برنامه‌ی نیم‌ساعته‌ی رادیویی را می‌توانید در سایت رادیو اینترنتی ایران‌صدا آنلاین بشنوید و یا دانلود کنید.
(لینک برنامه: http://www.iranseda.ir/FullItem/?g=831048 )
گفتنی‌ست ثبت‌نام نخستین جشنواره‌ی وبلاگ‌های طنز تا پانزدهم اسفندماه تمدید شده است و در سایت دفتر طنز حوزه‌ی هنری به نشانی www.daftaretanz.com این ثبت‌نام ادامه دارد.