#استراتژی_محتوا؛ نقشه‌ی تغییر راه – ۸

58429-Change-Is-In-The-Challenge

شتاب تغییرات زمین بازی و بازیگران عرصه‌های درآمدزایی و فناوری چنان زیاد و گاهی پیش‌بینی‌نشدنی‌‌ست که ممکن است یک سازمان یا برند مشهور و موفق و کهنه‌کار را ناگهان دچار بحران مخاطب و مشتری کند. برای مثال در این سال‌ها بسیاری از پلتفرم‌های پرداخت در بخش B2C به سمت ترویج سامانه‌های USSD یا همان ستاره‌های مشهور در شماره‌های تلفنی رفته است… اما تا چند ماه دیگر این سرویس به‌دلیل ناامنی ذاتی در ایران دچار محدودیت جدی خواهد شد.

حال تصور کنید یک اپلیکیشن موبایلی که به یک بانک مشهور وابسته است و با تبلیغات پرهزینه در این سال‌ها توانسته است این زیرساخت را در انبوه مخاطبان ترویج کند، حالا باید در این فرصت کوتاه چطور از ریزش شدید احتمالی مشتریان در امان بماند؟ طبعا باید زیرساخت فنی سرویس‌های خود را فورا تغییر بدهد و ابزارها را به سمت سرویس امن جدیدی ببرد… اما مخاطب چطور باید با سرویس جدید آشنا بشود و همراه بماند؟

این‌جاست که وجود #استراتژی_محتوا ضروری‌ست و عملا آخرین مرحله‌ی نجات از خطر فراموش شدن سازمان و خدمات او خواهد بود. استراتژی محتوا در آخرین گام مهم تغییرات شما، برای معرفی چهره‌ و ابزار جدیدتان به مشتریان نقشه‌ی تغییر راه محتوایی را می‌چیند و گام‌به‌گام با شناخت مخاطبان وفادار و نیازهای جدیدشان، شما را به‌عنوان بازیگر باسابقه و روزآمد رفع نیازهاشان معرفی می‌کند.

فراموش نکنید مهم‌ترین کارکرد استراتژی محتوا، همین ارتباط منطقی و عملیاتی حل بحران ارتباط با مخاطب و مشتری‌ست. این یادداشت‌ها ادامه دارد.

*

جلال سمیعی – استراتژیست محتوا

#ContetntStrategy #challenge #crisis