هفت کلید طلایی برای آن که از سفرهای نوروزی سالم برگردید

کلید یکم
سعی کنید اصولا به سفر کردن فکر نکنید، مگر آنکه نگرانی شما از مهمان‌های بی‌شمار و بی‌دلیل عید نوروز، آنقدر زیاد باشد که اعصاب‌تان به هم بریزد یا معده دردتان دوباره عود کند. من یکی را می‌شناسم که هر وقت یکی زنگ می‌زند و می‌گوید شام می‌آییم خدمت‌تان، تا چهار ساعت خارش زانو می‌گیرد. اگر از دسته افرادی هستید که سفر را نه برای رقابت یا تمدد اعصاب، بلکه دقیقا برای فرار از دست مهمان‌ها انتخاب می‌کنید، نوروز را حتما در سفر بگذرانید.
کلید دوم
مقصدهایی را برای سفر انتخاب کنید که عقل بنی‌بشری به آنها نمی‌رسد. طبیعی است که سفر نوروزی‌ای که آدم دو روز برای رفتن و دو روز برای برگشتن‌اش در جاده‌هراز باشد و بچه‌هایتان در طول این رفت و برگشت دچار سندرم نبود دستشویی در کوه‌ها بشوند و همسرتان هم تا سه روز بعد از سفر به خاطر خستگی دست به سیاه و سفید نزند و کمردرد و غیره داشته باشد و… بگذریم؛ مقصد خلوتی انتخاب کنید؛ کلا.
کلید سوم
هر چه می‌توانید با خودتان غذای آماده ببرید؛ مردهایی که آشپزی بلد نیستند، همیشه به جان کارخانه‌های تولیدکننده‌کنسرو ماهی دعا می‌کنند؛ بنابراین یک کارتن کنسرو ماهی و باقی غذاهای آماده را با خود ببرید تا همسرتان هم نتواند به خاطر آشپزی در سفر بر شما و اعصابتان مسلط باشد؛ یادتان باشد: کنسرو، اعتبار مرد است کلاً.
کلید چهارم
بچه‌ها را جایی نبرید که هوس کنند چیز زیادی بخرند یا شما را برای غذا خوردن یا تفریح گرفتار خرج‌های آن‌چنانی کنند؛ یک پژوهش بی‌نام ثابت کرده است مردهایی که می‌توانند خانواده‌شان را به جاهایی ببرند که تفریحات بی‌هزینه دارد مثل کویر و جنگل بینشان و ساحل‌های بدون دکه و دستفروش، مردهای سالم‌تری هستند و آمار سکته‌های مغزی و قلبی و مالی آنان در سفر، بسیار پایین می‌آید.
کلید پنجم
سفرهای نوروزی را جوری بگذرانید که خودروی شما نیاز به تعمیر یا خرید لوازم یدکی نداشته باشد؛ سعی کنید خانواده را به بهانه اینکه ورزش لازم است و در تعطیلات نباید از سلامتی غافل شد، تا می‌توانید پیاده این‌ور و آن‌ور ببرید. بنزین گران است و سیستم عصبی شما به کارت سوخت قطعا آلرژی دارد.
کلید ششم
اگر مجرد هستید، اصلا سفر نروید و در خانه بمانید. تجربه‌ها نشان داده‌اند عاشق شدن در سفرهای نوروزی خطر مهمی است که بسیاری از جوان‌ها را تهدید می‌کند و بیماری های فراوانی برای آنان به ارمغان می‌آورد. راستی اگر فهمیدید این به ارمغان آوردن را چه کسی در زبان فارسی جا انداخت، حتما یک خبری هم به ما بدهید.
کلید هفتم
واقعا بهتر نیست عید نوروز را در خانه بمانید و تلفن‌ها و آیفون خانه را جواب ندهید؟

2 دیدگاه دربارهٔ «هفت کلید طلایی برای آن که از سفرهای نوروزی سالم برگردید»

  1. در خانه بمانیم می گندیم !
    به تلفن جواب ندهیم هم از عالم منقطعیم !
    آیفون خانه رو جواب ندیم هم خدا قلاب رو که نگرفته ! قلاب می گیرن از روی دیوار می پرن میان . مساله ای نیست که !

  2. خیلی جالب بود، من کلا شما را می بینم یا نوشته ها رو میخوانم (که البته لحن و تصویر میاد تو ذهنم) شاد میشم. خوش به حال شما که اینقدر ثواب میکنی!
    http://mhdhdr.blogfa.com/
    تازه راه افتاده، سرکی بزنی یا … خوشحالمون میکنی

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.